click here if you want to see your banner on this site

Author Topic: Kjøp av kamera - Regler for å føre kjøp på firma  (Read 1235 times)

juradvan

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 66
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Kjøp av kamera - Regler for å føre kjøp på firma
« on: November 14, 2022, 11:37:41 AM »
 Hei,

har et ENK som driver med renhold i Oslo. Veldig beskjeden omsetning på 200k i året ettersom dette er å regne som bi-jobb. Er registrert i MVA-registeret.

Jeg ønsker å kjøpe inn et speilreflekskamera til husholdningen. Denne skal primært brukes til å ta før/etterbilder av objekt vi vasker, for dokumentasjon og for reklame på nettsiden vår.

Forholdsmessig så tror jeg jeg vil bruke kameraet 50% av tiden privat, 50% til firma.

Hva blir RIKTIGST med tanke på kostnadsføring på firma? Jeg ønsker ingen krangler ved eventuell bokettersyn, så det å ha ting på stell er viktigere enn slippe noen tusen i skatt/mva. Kameraet koster omtrent 4.000,- ink. mva.

Kan jeg eventuelt kjøpe kameraet privat og så "selge" bilder til firmaet?

dangarang

  • Novice
  • *
  • Posts: 39
  • Karma: +0/-0
    • View Profile
Re: Kjøp av kamera - Regler for å føre kjøp på firma
« Reply #1 on: November 16, 2022, 03:49:10 PM »
Jeg driver mitt eget firma og har lagerlokaler som trengs å bli overvåket. Jeg var lenge veldig usikker på hva jeg skulle velge av overvåkningskameraer med god kvalitet til en billig pris. Jeg fant da ettervært ut at jeg hadde behov for et nytt 4g kamera som jeg kan styre fra telefonen. Noe jeg aldri har sett før! Dette var uten tvil en god løsning og det endret rett og slett min hverdag med et utendørs kamera som f.eks. https://www.kameraogsikkerhet.no/26-overvakningskamera Kameraet har sensor og beveger seg etter bevegelsene, Hvor kult er ikke det?!

 

Bitcoin Garden 2013-2024, All rights reserved | Privacy Policy | DMCA | About Bitcoin Garden | Support & Services