Основната цел при Magi е енергийната ефективност, постигната с помощта на редица динамични механизми, както и GPU минирането. Основната задача е да се намали енергийната консумация през POW. Използването на хибриден PoW/Pos през това време подсигурява мрежата.
Енергийната консумация е значително намалена с ограничения в сферата на CPU оборудването. Устойчивостта на GPU и ASIC базирани машини е постигната с прилагането на специално създадения М7М алгоритъм.
Възнаграждението за Pow миниране се възпира при откриване на големи мрежови "hash" стойности. Тази специално създадена система за блокиране възпрепятствува големите миньорски ферми(CPU ферми), като по този начин намалява в значителна степен и консумацията на енергия.
За в бъдеще, усилия ще бъдат хвърлени в разработването на механизми за "миниране", специално окуражаващи CPU миньорите.
M7M е базиран на М7Pow алгоритъм, представен от XCN избрал криптографска защитна „hash” функция.
М7 използва мултиплицирането на 7 hash-а, като последният hash се осъшествява чрез SHA-256. Макар и успешен M7 не беше в състояние да устои на опитите за GPU копаене. Факт, е че М7 може да се копае и от Nvidia и от AMD. В такава ситуация CPU копаенето е абсолютно неадекватно. По тази причина, ние сме разработили напълно променена M7 hash функция, и сме въвели нов М7-for-Magi(М7М) алгоритъм, позволяващ копаенето само с CPU. В стремежа да се ограничи GPU копачите, е важно да се разбере основната разлика между CPU и GPU. GPU е известно със специализираните си електронни вериги, позволяващо мощната обработка на голямо количество информация. В паралелните операции има съществена разлика при сравнени с CPU. В добавка GPU не се справя добре при смятане на числа с плаваща запетая.
http://en.wikipedia.org/wiki/General-urpose_computing_on_graphics_ processing_units:
Въведената при Nvidia GPU плаваща запетая в основата си е IEEE компилирация, която обаче не е разпространена сред всички търговци. Някои научни приложения считат това за важно.
Докато стойностите на 64-битовата плаваща запетая(двойна точност с плаващата запетая) са често на разположение при Централните Процесори, универсална поддръжка при Графичните Процесори – Няма.
Архитектурите на някои Графични Процесори, жертват IEEE компилацията, докато при други „двойната точност” изобщо отсъства. Известни усилия се полагат за емулиране на двойна точност с плаващата запетая при Графичните Процесори. Пожертваната при това скорост, обаче, води до неприемливи резултати.
Основния дизайн на М7М алгоритъма включва:
• Повтарящ се алгоритъм(An iterative sequential algorithm) наричан още: не-равностоен алгоритъм, при който резлутатите о предходната стъпка са необходими за ефективното извършване на следващата стъпка. По този начин разрешаването на проблема не може да се раздели на успоредни порции. Като рeзултат, само едно ядро от GPU компонентите е в състояние да извършва изчисленията, и това ядро се справя със задачата далеч по-неудовлетворително от стандартните CPU.
• Използването на GMP Числа с плаваща запетая и максимална точност, което премахва възможното използване на GPU компилации при сравняване с CPU. Допълнително усложнение в М7М алгоритъма е и относителната точност, която зависи от случая. Още повече М7М използва цифрови изчисления от подпрограма, която обработва данните парче по парче. Инерцията от hash и последователното обработване допълнително подсигуряват възможностите за CPU „копаене”.
Всичко това взето заедно прави М7М уникален в опитите си да постигне истинкса CPU монета. Всички прежни CPU алгоритъмни приложения, предлагащи различни подходи в „доказването на дейноста” са били успешни в началото на CPU копаенето, но рано или късно са били преработени за GPU. Правенето на сложен алгоритъм не е достатъчно ефикасен начин за възпирането на GPU. По тази причина може да се предположи, че всяко бъдещо „усложняване” на PoW ще бъде преработено за GPU и решението лежи в подход, който набляга на разликата между Графичните и Централните процесори. Правилният подход е да се неутрализират предимствата на GPU на най-ниско ниво.
Наградите за PoW миниране се раздават пропорционално на мрежовите "hash" стойности, с други думи, на броя на миньорите. Това води до справедливо разпределение на наградите между последните. Алгоритъма за CPU миниране позволява всеки да „копае” монетата, тъй като хората ще имат достъп до основния компютър. Това се гарантира от специалната ни разработка, възпрепятстваща миньорските ферми.
Доказателството за миниране поставя началото си от системата за блокиране на възнаграждението използвани при XMG. Очаква се, че блокировката варира в зависимост от миньорите, които на свой ред зависят от фактори, като пазара, размера на възнаграждението и т.н.
Миньорската активност в мрежата обикновено раздвижва мрежовите hash стойности(най-вече заради разликите в трудността), водейки до разлика във възнагражденията за блок. Този, който се е посветил на „копането” изцяло–ще вземе и най-голямата награда. Това означава, че систематанабляга на участието на миньорите, а не на техните hash мощности, т.е. proof-of-mining.
Маги използва множество постижения от дизайна на монетите, включително
1) Блок възнаграждение в зависимост от трудността(PoW)
2) Преходна зависимост с напредване възрастта на монетата(PoS-II)
3) Лихва в зависимост от тежестта на мрежата(PoS-II)
С въвеждането им ще смятаме целите си за постигнати.
Квантовата вълна на Маги или MQW е алгоритъм за регулиране на трудността използван за първи път при XMG. MQW регулирането се осъществява с усредняване на последните 15 блока. Значителната разлика между MQW и останалите алгоритми е, че трудността на всеки блок се оценява с тежест и по-висока тежест се дава на по-скорошните блокове, като в добавка, блок времето се взема под внимание, и се дава по-малка тежест на блокове с по-малко блок време. Тази настройка води до избягване на големите спадове в трудността и целта и е по-плавен преход от един блок към друг.
Типичната непрестанна блок награда подстрекава, движените от мисълта за нея хардуерни състезания от значение е и цялостната енергийната консумация. В частност конструирането на мощен хардуер променя децентрализираните и далеч по-отворени по природа криптовалути. Увеличението на възнаграждението за блок с увеличаване на мрежовата трудност в периода на първоначално „копаене” позволява на отделни копачи да припечелят изключително добре.
Увеличаването на наградата без оглед на трудността, води копачите към изграждане на нови мощности. За това е и необходима обезкуражаващата фаза. Отношенията между разходите и възвръщаемостта е в основата на икономиката и ръководен принцип в постигането на целите. Намираме това за съществено. Например: разполагащият с мощно оборудване и направил големи разходи, ще очаква и съответната възвръщаемост; в противен случай, разходите могат да бъдат намалени с намаляване използването на оборудването. Ефективността на обезкуражаването е в пълна зависимост от скоростта, с която падат възнаграждението и сложността(при високите разлики в сложността). Следва да се отбележи, че саморегулирането на мрежовата сложност в зависимост от наградата оказва влияние и на спада в цената, и на пазара на криптовалута. В опит да компенсира спада във възнаграждението, се инвестира в по-мощно оборудване. Още по-бърз спад ще доведе до невъзвръщаемост, като просто изгради повече „hash” мощности. Във фигурата, максималната блок награда е на разположение при трудност = 1.75 (I) (или ∼ 40 MHash/s). Наградата намалява наполовина, когато. Трудността = 2.20 (или ∼ 51 MHash/s) (II), и е равна на 1/10 от максималната стойност при трудност = 2.37 (или ∼ 55 MHash/s), в който момент ниската награда, лишава копаенето от какъвто и да било смисъл.
Бихме могли да очакваме, че пазарът ще оказва значително влияние на поведението на копачите. Например високата цена на възнаграждението привлича в мрежата повече копачи, което незабавно сваля максималната цена. По този начин системата за възнаграждение сама се регулира. Оценявайки крайната цена на възнаграждението.(напр. Фиг. III), някои от копачите прекратяват дейността способствайки за връщането на цената в предишните ѝ стойности. В този случай, бързата смяна на дейности е сравнително неизгодна. За спечелването на достатъчно кредити и прибиране на възнаграждението е необходимо доказването на миньорска активност. Новата система набляга на участието на копачите, а не на техните мощности.
Копачите, трябва да са наясно, че ниското възнаграждение за блок(5 XMG/ за блок) се дължи на пренастройване на системата за възнаграждение. В случая сме по-скоро на фиг. III(на три, на три гласувах) отколкото на фиг. I. Важното, е че, за да може възнаграждението отново да се върне на стойностите от фиг. I. - големите копачи ще се наложи да намалят в известна степен, своите мощности.
PoS-II има блок време от 1,5 мин; при стартиране на PoS, веригата блокове ще тръгне по-бързо отколкото в момента. Доходите от PoS-II са пропорционални на ежегодната лихва и стареенето на монетата. Лихвеният процент при PoS-II ще нараства в зависимост от тежестта на мрежата, което означава, че с нарастване количеството на XMG – нараства и лихвения PoS процент.
Стареене на монетата. Вземете за пример Фиг.~ {fig:pos.coinage} за пример; максималната възраст за човек държащ 10~\% от всички монети е 6 пъти по-малка от тази на човек притежаваш 0,1~\% от всички монети. Притежаващият 0,1~\% постига максималната зрелост на 30-тия ден. Притежаващият 10~\% постига тази зрелост на $\sim$5-ия ден; докато на 20-тия ден, той получава едва незначителна зрелост.
Това означава, че с цел натрупване последният ще се наложи да прави транзакции.
Details:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=735170.0Windows:
http://coinmagi.org/files/magi-release/m-wallet-latest-win.zipLinux:
http://coinmagi.org/files/magi-release/m-wallet-latest-linux.tar.gzMac OS X:
http://coinmagi.org/files/magi-release/m-wallet-latest-macosx.dmgPOOLS